AKZO F1 Facebook challenge

De AKZO F1 Facebook Challenge vind ik in concept erg mooi. De uitwerking had beter gekund, waardoor er denk ik veel kansen zijn blijven liggen.

Het mooie aan de Challenge is dat men een prijs heeft bedacht die niet heel veel kost, wel heel erg waardevol is voor de winnaar en ook erg goed past bij het product. Als sponsor van het McLaren Mercedes F1 Team die ook de verf daarvoor levert is dit een typisch geval van ‘recht in de doelgroep’.

Het concept is dus erg mooi. De uitwerking had beter gekund, aangezien de aandacht die het nu heeft opgeleverd minimaal is en er dus veel employer branding mogelijkheden zijn blijven liggen. Ik had het hele stemproces bijvoorbeeld omgedraaid, waarbij nu de long list (alle 1.300 aanmeldingen) door recruiters zijn teruggebracht naar 10. Op die 10 mag de massa dan stemmen wie mag gaan. Ik had juist ‘de massa’ de voorselectie laten doen om vervolgens de 10 overgebleven kandidaten door de recruiters te laten beoordelen.

Het concept om sponsoring in te zetten voor werving en een prijs te pakken die heel dicht bij je core business zit, maar ongelofelijk waardevol is voor de winnaar, is iets waar ik altijd erg enthousiast van word.