Autonomic.nl

Recentelijk is de nieuwe website van Autonomic.nl live gegaan. De site is de uitkomst van een nieuwe, of eigenlijk meer aangescherpte, positionering van dit SAP advies bureau (met ongeveer 20 medewerkers). Het project waar ik als adviseur / projectleider bij betrokken ben geweest.

Goed resultaat

Persoonlijk ben ik trots op wat we bij Autonomic hebben neergezet. Niet omdat het nu zo spectaculair, innovatief of hypermodern is, juist omdat het dat niet is. Dat past namelijk bij de organisatie. Het is geen snelle IT organisatie, maar juist een redelijk conservatieve. Het is een organisatie met heel veel ervaring, een aantal dertigers, maar ook veel veertigers of ouder met allemaal tientallen jaren ervaring. Het bedrijf is conservatief gefinancierd waardoor het nog steeds bestaat, ondanks dat ze sinds de oprichting in 2006 economische crisis na economische crisis hebben gezien.

Waarom ik trots ben op het resultaat heeft te maken met de prijs / kwaliteit verhouding. Het hele traject, dus met bepaling van de strategie, de kernwaarden, het maken van een nieuwe logo en huisstijl, site design en sitebouw heeft in totaal minder dan 15.000 euro gekost. Dat is inclusief een social media strategie, die uiteraard nog wel moet worden uitgevoerd. Ik vind die prijs / kwaliteit verhouding erg goed.

Sterke kanten van de site

Schermafbeelding 2013-03-05 om 09.33.46Wat zijn nu de mooie dingen aan de site in mijn optiek? Ten eerste de historie. Ik vind dat we die pagina erg mooi hebben opgemaakt en het zegt ook veel over het bedrijf.

Ook sterk vind ik dat het hele team online staat. Een teken van kracht. Het is ook ideaal voor de overtuiging van ‘gelijkgestemde’. Immers is soort zoekt soort een heel menselijk iets, het is biologisch in onze genen vastgelegd. Laten zien met wie je gaat werken is daarom heel goed als je dezelfde mensen wilt aantrekken, en dat wil Autonomic.

Schermafbeelding 2013-03-05 om 09.37.00Iets anders waar ik erg tevreden over ben is het solliciteer stuk, uiteraard zou ik haast zeggen. Het bedrijf heeft een uniek beloningsmodel waar de nadruk op ligt in de site, maar vooral het vacature deel zelf ben ik erg tevreden over. Waarom? Omdat het wel solliciteer mogelijkheden geeft, maar we ervan uit gaan dat die niet gebruikt worden. Het soort mensen dat Autonomic zoekt solliciteert namelijk niet. Ze hebben dus een mogelijkheid om een CV op te sturen of via Linkedin te solliciteren, maar mensen met meer dan 6 jaar ervaring in het SAP vakgebied wordt normaal gevraagd. Daarom bieden we die mogelijkheden, maar ook meteen directe contactmogelijkheden, via e-mail en per telefoon.

Conclusie

De prijs-kwaliteitverhouding van Autonomic maakt dit een project waar ik trots op ben dat ik heb mogen doen. We hebben iets neergezet dat goed bij het bedrijf past, dat in lijn is met de echte cultuur van de organisatie en dat voor een beperkt budget. De overal doorgevoerde nieuwe huisstijl, de boomerang (medewerkers van Autonomic komen vaak terug bij een opdrachtgever, omdat ze zo goed zijn) als opsommingsteken is daar een voorbeeld van.