Werkwijze

Ik ken geen standaard producten of diensten. Ik werk altijd vanuit de wens van de klant, wat niet hetzelfde is dat ik doe wat de klant wil. Ik probeer te achterhalen wat het echte probleem van de klant is. Het probleem achter de initiële vraag en daar zoek ik een oplossing voor. Dat is niet altijd wat de klant wil horen en dan betekent dat vaak dat we geen zaken gaan doen.

Doorgaans kijk ik, als ik daar uiteraard de mogelijkheden voor krijg, naar een breder perspectief dan de oorspronkelijke bedoeling is. Een opdracht op het gebied van werving kan nog wel eens tot adviezen over inrichting van de functie of de organisatie leiden. Een opdracht m.b.t. het positioneren van een organisatie op de arbeidsmarkt (employer branding) heeft wel eens geleid tot het advies de recruitment-staf uit te breiden.

Als je me wilt inhuren als spreekbuis of om je collega’s of management te overtuigen van je gelijk, moet je een ander zoeken. Mijn doel is altijd een organisatie zo goed mogelijk te helpen, wat niet altijd op de manier is die mijn opdrachtgever wil.

Mijn manier van werken gaat dus altijd uit van de klantwens, maar ik zal mezelf daarin nooit verloochenen. Presentaties zijn altijd mijn visie, die ik ook niet zal aanpassen omdat het toevallig niet goed uitkomt. Wel kunnen we natuurlijk afspraken maken over ‘no go’ area’s, maar dan is het hele terrein een ‘no go’, niet enkel dat onderdeel wat niet bevalt.