Twee keer per jaar ga ik naar Unleash om daar de nieuwste start-ups in de HR en vooral recruitment wereld te ontmoeten. In Maart 2019 in Londen kwam ik zes partijen tegen die ik interessant vind om in te gaten te houden. Lees hier welke 6 Europese recruitment tech start-ups ik in de gaten houd.
Hunkemöller staat aan de vooravond van een nieuwe sollicitatieprocedure, waar een algoritme bepaalt of iemand past bij het bedrijf en de klant. De toekomst van recruitment in volle gang? Lees hier de hele blog
STRV is een in het buitenland onbekend IT bedrijf uit Tsjechië. Toch is het zeer succesvol op de internationale arbeidsmarkt. Hoe ze dat doen? Met een talent pipeline en een loyalty programma. Lees hier mijn verslag op Werf&
Op Unleach in Amsterdam sprak het hoofd recruitment van de Duitse staalgigant ThyssenKrupp over werven in China. Dan kan je niet om WeChat heen. Ik heb met veel interesse geluisterd naar zijn relaas over hoe WeChat werkt en wat je er mee kan. Lees dit artikel op Werf&
Amazon haalde het nieuws met het bericht dat een algoritme dat CV’s moest screenen seksistisch was. Structureel werden vrouwen lager ingeschaald dan mannen. Hoe dat komt? Ondanks dat Amazon van alle tech bedrijven het grootste aantal vrouwen in dienst heeft? Lees hier mijn conclusies op Werf&
ASML komt weer met een interessant actie, maar hoe gaat die converteren. Is na al die jaren de nieuwe wervingssite eindelijk een beetje modern en kandidaat vriendelijk? En antwoord is helaas nee. Lees hier de hele review op Werf&
Bij digitale mediabureaus mag je wel iets verwachten als het om een recruitmentsite gaat. Die van de Greenhouse Group is dan ook een voorbeeld voor velen. Maar waarom zo weinig nuttige informatie voor de kandidaat? Lees hier het hele artikel op Werf&
Funda is een bekend merk in Nederland. Wie kent het niet? De perfecte site om je huis te vinden. De vraag is: hebben ze net zo’n goede site als het gaat om hun eigen vacatures? Het antwoord: het is behoorlijk goed, zeker voor een relatief kleine werkgever als Funda. Er is nog wel enige ruimte […]
De Efteling gaat over betoveren. Het personeel betovert de bezoekers, het pretpark is iets magisch. Van de wervingssite verwacht je dat dus ook, maar niets is minder waar helaas. Misschien is de verwachting wel te hoog, maar op hun gewone marketingsite laten ze wel zien hoe je klanten in een positieve flow krijgt. Lees hier […]
Innogy is de nieuwe naam van o.a. Essent. Een groot energiebedrijf dat afgelopen jaar een nieuwe recruitmentsite gelanceerd. Een evaluatie laat zien dat er nog veel te verbeteren is. Lees hier het hele artikel op Werf&